NBA

Nike tegen Barkley: ‘Kalm aan met LBJ’

By  | 

Voormalig NBA-MVP en tegenwoordig TNT-analist Charles Barkley, heeft het nu dan echt voor elkaar. In zijn ‘ruzie’ met de Miami Heat, heeft nu ook Nike zich gemeld. Sir Charles kreeg van de sportartikelen-gigant het vriendelijke verzoek om het wat betreft zijn kritiek op LeBron James een beetje kalm aan te doen.

Barkley haalde twee weken geleden de woede van South Beach op de hals toen hij, aan de vooravond van de Chicago Bulls-Miami Heat series, James & Co in de Waddle & Silvy Show een ,,stelletje jankerds bij elkaar” noemde.

Toen de series zich verplaatste naar Florida, kreeg Barkley het op z’n dak. De TNT-crew, die z’n studio in de open lucht naast de American Airlines Arena had opgeslagen, kreeg een constant Barkley sucks, Barkley sucks over zich heen. Waardoor TNT zich voor voor Game 4 (het tweede duel in South Beach) genoodzaakt voelde om z’n studio weer binnen op te bouwen.

Afgelopen weekend kreeg de Heat c.q. LeBron James, die Barkley overigens zelf nooit persoonlijk op zijn uitlatingen aansprak, hulp vanuit onverwachte hoek. Kledingsponsor Nike klom in de telefoon en drong er bij de analist op aan het wat betreft zijn kritiek op LBJ gelieve een beetje rustig aan te doen.

Barkley weet eigenlijk niet zo goed wat hij met dat verzoek aanmoet.

,,Die atleten van tegenwoordig zijn allemaal zulke zeikerdjes”, laat hij weten. ,,Ik heb de afgelopen drie jaar steeds gezegd dat ik LeBron James de beste speler van de league vind. En dan lever ik een punt van kritiek over The Decision, en dan krijg ik prompt een telefoontje van Nike met de vraag waarom ik LeBron niet moet. Interessant hoe dat tegenwoordig f***ing werkt. Als je niet honderd procent positief over hun speler of hun team bent, draaien ze door.”

Foto: 215sports.files.wordpress.com

Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Flattr the authorBuffer this pageEmail this to someonePrint this page

Sportjournalistieke sporen verdiend bij de Zwolse Courant (twee jaar), het Noordhollands Dagblad (zes maanden), Voetbal International (twaalf jaar) en VI.nl (vier jaar). Nu klaar voor het grote werk: SportAmerika. Chicago b(i)ased. Go Bears. Go Hawks. Go Bulls.